marți, 12 iunie 2012

PRIMA MEA EXCURSIE DE O ZI


am tinut sa consemnez prima mea  excursie de o zi,in care am fost  cu clasa ( CP A) .si asta a fost chiar ieri,12 iunie.mamei i-am spus de la inceput ca nu vreau sa vina,vreau sa fiu singur,cu ai mei colegi.
am calatorit cu autocarul la 80 km de casa si am vizitat un paleosit din localitatea saint cesaireintins pe o suprafata de cca 10 hectare,unde am aflat o multime de lucruri despre omul de neandertal,modul sau de viata cit si despre evolutia umana.
in partea acoperita a site-ului am vizonat iarasi exponate,


insotiti fiind de ghid : am invatat cum faceau oamenii primitivi focul cu iasca(ghidul ne-a facut o mica demonstratie),

apoi am avut ateliere de modelat lutul,unde am facut  un colier si o cana:ele vor fi surprize pentru ai nostri parinti.





am avut si ghid audio,castile ne-au insotit si ne-au relatat o multime de lucruri interesante.de exemplu,unul din lucrurile care mi-au placut foarte mult a fost o sala cu calculatoare,la care ne-am cuplat cu casti si au inceput sa ne fie relatate diferentele intre craniul nostru actual si cel al oamenilor primitivi.





iar aici,de la stinga la dreapta,o poza cu 4 fiorosi ,eu,gabriel,paul si jean:


am mincat pachetelul de acasa in spatiul special amenajat pentru masa,ne-am si jucat un pic,o doamna ne-a pictat pe fata asa cum o faceau oamenii primitivi .ati observat ,sper, ca sint un tigru blond!:)
per total a fost o experienta foarte  frumoasa,sper repetabila.in alte locuri,desigur.:)am facut citeva poze si eu,la restul m-a ajutat doamna,ii multumesc!
la intoarcere ma cuprindea somnul in autocar,dar m-am straduit sa nu adorm,i-am spus mamei ca nu voiam  sa pierd nimic din peisajul care se derula in mers.
ps:daca va intrebati cumva care a fost costul excursiei,raspunsul este zero.ea a facut parte din iesirile planificate conform programei scolare.tata a vrut sa-mi dea ceva bani de cheltuiala,sa-mi cumpar un suvenir sau altceva si eu l-am refuzat,deoarece nici un copil nu are voie  sa vina cu bani in mediul scolar.i-am pus la pusculita.intentionez sa achizitionez un telescop zilele astea,sa pot privi luna si stelele!:)